آینده‌ی چراغ خودرو بعد از LED

آینده‌ی چراغ خودرو بعد از LED

بعد از اینکه در سال ۱۹۹۵ اولین لامپ LED توسط دانشمد ژاپنی، شوجی ناکامورا، به جهان عرضه شد، این فناوری در بسیاری از عرصه‌های تکنولوژی به کار رفت. یکی از این عرصه‌ها خودروسازی بود که با استفاده از فناوری LED چراغ‌های خودروها را زیباتر کرد.

آینده‌ی چراغ خودرو

با اینکه پیشرفت زیادی در زمینه‌ی چراغ خودرو و استفاده از فناوری LED در آن شاهد بودیم اما همیشه امکان پیشرفت بیشتر نیز وجود دارد. در حال حاضر دانشمندان زیادی هستند که به دنبال جایگزین برای فناوری LED هستند.طبق گفته‌ی یکی از آن‌ها به نام استیون دن‌بارز طی تحقیقاتی که در دانشگاه کالیفرنیا در حال انجام است در آینده از لیزر استفاده خواهد شد.

دیود لیزری مزایای بسیاری دارد. در وهله‌ی اول دیودهای لیزری به اندازه‌ی قابل‌توجهی کوچکتر از LEDها هستند.  این حقیقت که دیودهای لیزری می‌توانند ۱۰۰۰ برابر نور بیشتر با تنها ۲/۳ انرژی که الان در حال مصرف است را تولید کنند بدین معنی‌ست که فقط یک عدد از این چراغ توان روشن کردن یک خانه را داراست.

چراغ‌های خودروی بی‌ام‌و(BMW)

بی‌ام‌و در حال حاضر در حال استفاده از این نوع چراغ بر روی سوپر خودروی هیبریدی بی‌ام‌و آی۸ (BMW i8) است. در چراغ این خودرو از لیزرهای آبی رنگ برای چراغ‌های جلوی خودرو به همراه فسفر برای ایجاد نور سفید استفاده می‌شود. حاصل این است که این چراغ‌ها برای تمام عمر خودرو روی آن باقی می‌مانند و به آن زیبایی می‌بخشند.

چراغ خودروی بی‌ام‌و آی۸(BMW i8)
چراغ خودروی بی‌ام‌و آی۸(BMW i8)
چراغ خودروی بی‌ام‌و آی۸(BMW i8) دیود لیزری
چراغ خودروی بی‌ام‌و آی۸(BMW i8) دیود لیزری

 

3 دیدگاه برای “آینده‌ی چراغ خودرو بعد از LED

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.